Aktualności

ROK 2016

08.10.2016 Rajd Smaki Jesieni na Końcu Świata

Organizator: Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Gminy Kraszewice

Uczestnikami wycieczki byli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Kępnie. Organizatorami wycieczki byli: Joanna Forysiak, Dorota Szymczak oraz Leszek Dąbrowski.
Trasa prowadziła przez malownicze wioski: Grębanin, Mroczeń, Laski, Trzcinica i Wodziczną. Po drodze zwiedziliśmy murowany piętrowy budynek dawnej gorzelni w Mroczeniu, zespół pałacowy w Pomianach. W Wodzicznej zatrzymaliśmy się przy pomniku przyrody - lipie drobnoziarnistej. Opowiedziała nam o niej Bożena Henczyca - poseł na sejm RP i prezes Stowarzyszenia „Tilia”. Przejechaliśmy około 40 km, uczestników było 30 osób.

18.09.2016 Rajd Rowerowy „Szlakiem śląskich kościołów”

Organizator: Stowarzyszenie Wrota Wielkopolski

Start odbył się o godz. 11.00 z oś. Murator w Baranowie. Trasa wiodła przez: Kościół pod wezwaniem św. Trójcy w Nowej Wsi Książęcej, Kościół św Idziego Opata w Domasłowie, Kościół pod wezwaniem Najświętszej Marii Panny Wniebowziętej w Trębaczowie, Kościół św. Jana Nepomucena Peleton liczył około 90 osób, trasa liczyła około 40 km. Miałem zaszczyt prowadzić rajd po raz kolejny. Cały peleton zamykał kolega Krzysztof Sobok, który zabezpieczał tyły. Zakończenie rajdu odbyło się w Agroturystyce Hubert w Nowej Wsi Książęcej, gdzie dostaliśmy ciepły posiłek i zrobiliśmy wspólne zdjęcie. Gościem rajdu była pani Bożena Henczyca Poseł na sejm RP.

06.08.2016 VIII Setka Cyklisty - Tour De Calisia

05.08.2016 r. o godz. 12.30 wyjechałem z domu po wcześniejszym spakowaniu plecaka. W Kaliszu zjawiłem się o godz. 18.00 przed Kościołem pod wezwaniem św Józefa i tam miałem załatwiony nocleg. 6 sierpnia wstałem o godz. 4.30 aby się uszykować i zdążyć zameldować się pod Ratuszem. Organizatorzy wręczyli uczestnikom bony na obiad i ciasto. Dostaliśmy także prowiant na drogę. Następnie odbyło się przywitanie i odprawa turystów przez Komandora Rajdu Bartka Spychalskiego. O godz. 7.30 wyjechaliśmy na trasę w 22 grupach. Mnie przypadła grupa ostatnia -22. Trasa wynosiła 100 km, mieliśmy w drodze 5 przerw na posiłki i odpoczynek. Na metę w miejscowości Szałe dojechaliśmy ok. godz. 16.00. Odbyło się tu uroczyste wręczenie certyfikatów i statuetek rajdowych. Po wszystkich atrakcjach udałem się w drogę powrotną do Kępna przez Grabów. Do domu dojechałem o godz. 23.00 po przejechaniu w tym dniu 170 km. Jechało mi się bardzo dobrze. Ogółem na rajdzie jechało 350 cyklistów.

13.06.2016 - 25.06.2016 X Eskapada Rowerowa Polska - Szwecja

Po rowerowej eskapadzie na Litwę w 2015 roku nadszedł czas aby odwiedzić kolejne państwo europejskie - Szwecję. Pomysł wyjazdu podsunął mi syn, zaraz po moim powrocie z Litwy ale wtedy nie pomyślałem, że to na poważnie i nie myślałem o tym często. Jednak im było bliżej mojego urlopu tym częściej myślałem o tym wyjeździe i w końcu zacząłem się do niego przygotowywać. Tym razem wyposażyłem rower w dodatkowy bagażnik przedni aby tam ulokować namiot i przedmioty do spania oraz przedłużyłem bagażnik tylni aby móc zabrać więcej potrzebnych rzeczy. Z domu wyjechałem 13 czerwca 2016 roku. Zapakowałam mapy, zabrałem też rozmówki polsko-szwedzkie. Byłem zestresowany czy zdążę na prom i czy wszystko pójdzie dobrze. Promem płynąłem ok. 8 godzin i 14 czerwca powitała mnie Szwecja. Pierwszego dnia dojechałem do miejscowości Ahus. Pogoda była fatalna: wiatr, deszcz, zimno i jeszcze pod górkę. Przeczekiwałem ulewy na przystankach autobusowych. Noc przespałem w namiocie, który rozbiłem w lesie. Kolejny dzień zapowuadał się słoneczny. Po drodze spotkałem też sympatyczną Niemkę, która mówiła też po polsku i towarzyszącego jej Anglika. Razem pojechaliśmy do miejscowości Karishamn. Napotkana para zakończyła tam jazdę a ja pojechałem do kolejnej miejscowości. Tego dnia zrobiłem 115 km. Kolejnego dnia pojechałem w kierunku miejscowości Kalmar. Podjazdy były strome i ciężko się jechało. Nocowałem znów w namiocie. Wyprawę wspominam jako trudną ale kraj zrobił na mnie dobre wrażenie. Bardzo dużo ścieżek rowerowych, życzliwi ludzie i wysoka kultura kierowców w stosunku do turystów rowerowych. Żegnałem ten kraj z łezką w oku. Wracałem promem, w wygodnym lotniczym fotelu spędziłem noc.