Aktualności

2016
2017

ROK 2015

11-13.09.2015 54 Ogólnopolski Rajd „Jesień Chopinowska”

organizator: PTTK Ostrów Wlkp

Wspólny start grupy z Kępna odbył się o godz. 8.00. Nasza grupa z powiatu kępinskiego wybrała rajd jednodniowy - 13 września. Trasa była dowolna - Kępno - Antonin, licząca ponad 32 km. Jechaliśmy główną drogą 11. Peleton prowadziłem ja a zamykał kolega Krzysztof Sobok. Każdy uczestnik miał założoną kamizelkę odblaskową i sprawny rower. Po drodze zrobiliśmy jeden przystanek na posiłek i lekki odpoczynek. Meta rajdu - Antonin, w parku obok Pałacu Myśliwskiego. Dotarliśmy tam o godz. 10.45 po spokojnej jeździe. Udaliśmy się po pakiety startowe, które zawierały: bon na grochówkę, przypinkę. Organizatorzy znakomicie zaprezentowali nas jako powiat kępiński na uroczystości końcowej. Nasza grupa brała udział w strzelaniu z wynikiem pozytywnym. Zwiedziliśmy Pałac Myśliwski. Po posiłku po godz. 12.00 pojechaliśmy zwiedzać kościół i podziemia. Ogółem przejechaliśmy 64 km.

06.09.2015 Rajd Rowerowy Mikorzyn - Wieruszów

Na kolejny już rajd do Wieruszowa pojechałem wspólnie z grupą z powiatu kępińskiego. Z domu wyjechaliśmy o 8.45 aby w spokojnym tempie dojechać na zgrupowanie do Wieruszowa. Gdzie bardzo serdecznie nas przywitali. Wpisaliśmy się na listę obecności i odebraliśmy bony na posiłek. O godz. 9.00 grupa 55 osobowa wyruszyła do Mikorzyna na Dożynki Diecezjalne. Trasa prowadziła m.in. przez Świbę i Kierzno. Po dotarciu na miejsce cała grupa zaparkowała rowery i udała się do Kościoła pod wezwaniem św. Idziego, gdzie została odprawiona msza św. Następnie udaliśmy się na super grochówkę, pieczone kiełbaski, kawę i ciasto. O godz. 14.00 wyjechaliśmy w drogę powrotną do Wieruszowa. Z koleżankami: Iwoną i Haliną udaliśmy się prosto do Kępna. Nasilał się mocny wiatr i trudno się jechało. Ogółem przejechaliśmy ok. 60 km.

26.07.2015 Wycieczka Rowerowa do Bolesławca

organizator: Kępiński Ośrodek Kultury

Na rajd rowerowy zapisałem się tydzień prędzej, gdyż tego wymagał regulamin. Gdy przyjechałem na miejsce zbiórki przed siedzibą KOK zaproponowano mi prowadzenie wycieczki. Zgodziłem się z uśmiechem na twarzy. Kilka minut po 14.00 po komendzie startowej - strzale z pistoletu, który wykonał Krzysztof Moska ruszyliśmy w trasę. Grupa składała się z 45 osób. Po przeprowadzeniu grupy ulicami Kępna dotarliśmy do Baranowa dalej przez Jankowy, Donaborów, Biadaszki, gdzie zrobiliśmy krótki postój. Poczęstowano wszystkich uczestników kawą i ciastem. Następnie pojechaliśmy do Trzebienia, Opatowa i Bolesławca. Po przejechaniu 20 km czekały na uczestników ciepłe kiełbaski i napoje. Po posiłku poszliśmy zwiedzać mury baszty w Bolesławcu, gdzie zrobiliśmy wspólne zdjęcie. Znaleźli się również śmiałkowie, którzy wchodzili w ciemności po metalowych drabinkach na szczyt wieży. Po mocy wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną do Kępna. Przybyliśmy szczęśliwie całą grupą. Ogółem przejechaliśmy 40 km. Uczestnicy rajdu byli bardzo zdyscyplinowani i pilnie słuchali moich komend.

08.07.2015 - 20.07.2015 Wilno na Litwie

Eskapada trwała około dwóch tygodni. Granicę Polską przekroczyłem 13 lipca o godz. 15.25, bez żadnych komplikacji. Celem było zobaczenie Ostrej Bramy w Wilnie. Dotarłem tam 14 lipca o godz. 19.00. Nocowałem w pensjonacie. Spotkałem parę Polaków, którzy też właśnie przyjechali z Polski. Ludzie w Wilnie są bardzo życzliwi i przyjaźnie nastawieni do przyjezdnych. Nie miałem problemu aby dostać np. wodę do picia. Zwiedziłem także Cerkiew Św. Ducha, która była bardzo piękna. Trafiłem akurat podczas mszy św. i obejrzałem sarkofag, w którym złożono szczątki męczenników Antoniego, Jana i Eustachego. Zobaczyłem także podziemia, gdzie zwiedziłem kaplicę. W drodze powrotnej warunki atmosferyczne były niekorzystne, wiatr bardzo dawał się we znaki i deszcz też mnie nie oszczędzał. W Sieradzu uszkodziłem rower i dobrzy ludzie pomogli mi go naprawić. W międzyczasie udzieliłem wywiadu do lokalnych mediów. Po naprawie roweru ruszyłem w dalszą drogę. Na Kępiński Rynek wjechałem 20 lipca o godz. 19.25 pokonując 1400 km.

18.04.2015 - Rowerowa wycieczka krajoznawczo-turystyczna po Ziemi Kępińskiej

Uczestnikami wycieczki byli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Kępnie. Organizatorami wycieczki byli: Joanna Forysiak, Dorota Szymczak oraz Leszek Dąbrowski.
Trasa prowadziła przez malownicze wioski: Grębanin, Mroczeń, Laski, Trzcinica i Wodziczną. Po drodze zwiedziliśmy murowany piętrowy budynek dawnej gorzelni w Mroczeniu, zespół pałacowy w Pomianach. W Wodzicznej zatrzymaliśmy się przy pomniku przyrody - lipie drobnoziarnistej. Opowiedziała nam o niej Bożena Henczyca - poseł na sejm RP i prezes Stowarzyszenia „Tilia”. Przejechaliśmy około 40 km, uczestników było 30 osób.

30.03.2015 - Kępnian portret własny

W albumie wydanym przez KOK znalazło się również zdjęcie Leszka Dąbrowskiego

22.03.2015 - Rajd Rowerowy Wieruszów

Rajd rozpoczął się spotkaniem przy wieruszowskim samolocie. Po przywitaniu uczestników po godz. 13.00 pojechaliśmy w plener. W tym dniu poruszaliśmy się po Ziemi Wieruszowskiej. Odwiedziliśmy Izbę Regionalną, ekspozycję muzealną „Ocalić od zapomnienia” w Szkole Podstawowej w Wyszanowie, następnym przystankiem był pałacyk w Lubczynie położony w parku krajobrazowym, nastepnie zwiedziliśmy kościółek pod wezwaniem Michała Archanioła w Wyszanowie. Pojechaliśmy także zwiedzić Gminne Przedszkole w Galewicach. Organizator zaprosił wszystkich uczestników na pieczenie kiełbasek przy ognisku w Głazie. Później odwiedziliśmy kościół w Węglewicach. Trasa liczyła 60 km, uczestników było 28 osób. Organizatorem rajdu był lokalny oddział PTTK.

21.03.2015 - XI Rowerowa Droga Krzyżowa Ostrzeszów

Do Ostrzeszowa dojechalismy z 20 minutowym wyprzedzeniem. Zdiórka wszystkich uczestników miała miejsce o godz. 9.00 przy kościele pod wezw. Chrystusa Króla. Grupa ok. 70 osób, trasa liczyła 28 km. Zakomnczemie rajdu - na najwyższym szczycie Wielkopolski (Zmyślona Parzynowska).