Aktualności

2017

ROK 2014

27.09.2014 - Rodzinny Rajd Rowerowy „Szlakiem lip” po Gminie Trzcinica

O rajdzie dowiedziałem się od pani Bożenki i miałem duży dylemat: co wybrać - rajd czy pracę? Wybrałem rajd. Na miejsce startu dojechaliśmy o godz. 10.20 - bardzo serdecznie powitała nas pani prezes zarządu Towarzystwa "Tilia" Bożena Henczyca, organizator rajdu. O godz. 11.00 cała 50 osobowa grupa uczestników wyjechała na trasę eskortowana przez patrol policji. Trasa przejazdu: Wodziczna, Trzcinica, Laski, Kuźnica Trzcińska, Wodziczna. Trasa liczyła ok. 25 km. W Lasakach zwiedziliśmy zabytkowy kościół drewniany, a ciekawostki o miejscowości przekazał nam pan Florian Piasecki, który podarował mi książkę z dedykacją pt.: "Laski w kotlinie Pomianki". Ostatni przystanek mieliśmy przy lipie, która jest pomnikiem przyrody w Wodzicznej. Cały rajd zakończył się piknikiem oraz wręczeniem gościom upominków. Dla dzieci, które odgadły zadaną przeze mnie zagadkę - jakie święto przypada 27 września - jest to dzień turystyki - przygotowałem upominki. Rajd był dobrze zorganizowany, a pogoda dopisała.

20.09.2014 - Drugi Rajd Rowerowy Pogranicze Polsko-Niemieckie Bolesławiec

O rajdzie dowiedziałem się od kolegów i pani Małgosi Węgier, która prowadziła cały rajd rowerowy. Drugi rajd rowerowy odbywał się pod nazwą: Śladami Korpusu Ochrony Pogranicza. Do Bolesławca wybrałem się z dwiema koleżankami: Mają i Iwoną. Miejscem zbiórki był rynek w Bolesławcu. Całą grupę przywitała pani Małgosia, pan Dębski oraz wójt Bolesławca. Na miejsce startu dotarły też grupa uczniów z Żdżarów z opiekunem. O godz. 10.15 wyjechaliśmy z całą grupą na szlak wyznaczony przez organizatorów. Trasa prowadziła przez: Wójcin, Golę, Chróścin, Kolonię, Bolesławiec, Chróścin, Podbolesłwiec, Piaski, Bolesławiec. Długość trasy wynosiła 20 km. Zobaczyliśmy: budynek, który był dawnym polskim urzędem celnym, przejście polsko-niemieckie na rzece Prośnie, kościół w Wójcinie oraz cerkiew w Chróścinie. Impreza zakończyła się piknikiem w Bolesławcu, gdzie wręczono uczestnikom upominki i regionalne odznaki krajoznawcze "Pogranicze Polsko-Niemieckie 1919-1939". Rajd był bardzo dobrze zorganizowany przez: Zespół Szkól im. Korpusu Ochrony Pogranicza w Bolesławcu, wójta Gminy Bolesławiec, komandora Leszka Dominasa oraz Oddział PTTK Ziemia Wieruszowska.

14.09.2014 - 53 Ogólnopolski Rajd „Jesień Chopinowska”

Po wcześniejszym zapisaniu na rajd w godzinach porannych (o godz. 7.00) wyjechałem do Antonina na 53 Ogólnopolski Rajd „Jesień Chopinowska”. Do Antonina dojechałem trasą dowolną. Z Kępna przez: Turze, Rogaszyce, Ostrzeszów, Niedźwiedź, Antonin. Na metę dojechałem o godz. 11.00. Organizatorem rajdu było Polskie Towarzystwo Krajoznawcze Oddział w Ostrowie Wlkp. Cel rajdu - upamiętnienie pobytu Fryderyka Chopina w Antoninie. Na metę rajdu zgłaszały się drużyny z całej Polski. Rowerowe, piesze oraz konne. Poczęstowano nas także smaczną grochówką. Trasa liczyła około 25 km.

02.08.2014 - VI Setka cyklisty „Tour De Calisia”

O mało co przegapił bym szóstą setkę cyklisty. 1-go sierpnia dostałem w pracy urlop wypoczynkowy aby dojechać rowerem do Kalisza. Plany wyjazdu się przeciągnęły ponieważ padał mocny deszcz. O&nbp;godz. 14.00 po wcześniejszym spakowaniu wyruszyłem na VI Setkę Cyklisty do Kalisza. "Zresztą czy by padało czy nie i tak bym pojechał". Do Kalisza dojechałem o godz. 18.10 i udałem się na ulicę Kościuszki, ponieważ tam miałem zarezerwowany nocleg. O godz. 19.00 zwiedzaliśmy z Komandorem Rajdu i przewodnikiem miasto Kalisz. 2 sierpnia obudzono nas już o 6.00 rano, następnie dojechaliśmy rowerami pod Starostwo Powiatowe w Kaliszu. Odprawa techniczna. Przekazałem Komandorowi Rajdu i panu Staroście upominki, które otrzymałem od naszego starostwa. O godz. 7.30 wyjechaliśmy na trasę. Jechałem w drugiej grupie, która liczyła 20 zawodników. Trasa liczyła 100 km, prowadziła drogami polnymi, asfaltowymi i śrutówkami. Jechaliśmy przez: Russów, Gołuchów, Taczanów Drugi, Sobótkę, Nowe Skalmierzyce oraz kilka innych mniejszych wiosek. Meta znajdowała się w Szale, gdzie odbyło się oficjalne zakończenie rajdu. Na metę wjechaliśmy grupami o godz. 15.30. Później był poczęstunek i dostaliśmy certyfikaty i statuetki ukończenia rajdu. O godz. 19.00 odbyło się oficjalne zakończenie imprezy. Ogółem w tym dniu wszyscy startujący wspólnie przejechali 23.000 km. Wszystkich uczestników było ok. 230 osób. Z Kalisza wyjechałem do domu o godz. 19.30. Do Kępna przyjechałem w nocy o koło 23.30. W tym dniu przejechałem łącznie 170 km. Rajd uważam za udany.

20.07.2014 - Kępnianie z pasją

W Kępinskim Ośrodku Kultury odbyło się spotkanie z cyklistą Leszkiem Dąbrowskim. Była to kolejna odsłona spotkań z cyklu „Kępnianie z pasją”. Spotkaniu towarzyszyła wystawa, na której Leszek Dąbrowski zaprezentaował całokształt swoich wypraw rowerowych krajowych i zagranicznych.

Wycieczka rowerowa trasą Kepno - Kobyla Góra - Kępno

Wycieczka była drugą częścią spotkania z Leszkiem Dąbrowskim. W ycieczce wzięło udział 40 osób, długość trasy - 42 km. Rajd zakończył się piknikiem pod Górą Krzyża. Turyści byli bardzo zadowoleni z wyprawy. Organizatorem był Kępiński Ośrodek Kultury.

23.06.2014-02.07.2014 - Berlin - Brama Brandenburska

Tak jak zawsze do każdej dużej wyprawy trzeba było się bardzo skrupulatnie przyszykować. Na przykładv spakować: mapy, ubrania przeciwdeszczowe, namiot, śpiwór i części zapasowe do roweru, listy potwierdzające, aparat oraz foldery aby promować naszą Małą Ojczyznę - Kępno. Pomysł na wyjazd do Berlina pojawił się po obejrzeniu filmu wojennego, który wyświetlano w telewizji. Pomyślałem wtedy - dlaczego nie pojechać tram na rowerze? Projekt stał się faktem.

Do Berlina wyjechałem 23 czerwca o godz 12.00 z kępińskiego rynku. W pierwszy dzień przejechałem ok. 100 km i zatrzymałem się na nocleg w miejscowości Krośnice. Noc była wtedy wyjątkowo zimna. Musiałem założyć zimowa kurtkę aby przenocować w namiocie. Następnego dnia odwiedziłem miejscowości: Radziądz, sołectwo Borek i dojechałem do miejscowości Góra. Cała trasa licząca ok 80 km prowadziła pod wiatr i okraszona była deszczem. Było zimno jak na tę porę roku. 25 w godzinach porannych po przeglądzie mojego pojazdu pojechałem w dalszą drogę - odwiedziłem starostwo powiatowe w Górze. Tam spotkałem się z sekretarzem panem Tadeuszem Otto. Po drodze mijałem gminy: Niechlów i Głogów - tam spotkałem się z prezydentem miasta panem Janem Żubowskim.

Kolejne punkty w podróży potwierdzają wpisy w notesie. Następnego dnia spotkałem się z zastępcą komendanta straży pożarnej Sławomirem Ozgowicz. Wędrówkę do Berlina tego dnia zakończyłem w Słubicach. W ten sposób dotarłem do granicy polsko-niemieckiej. W ten sposób minęła pierwsza faza mojej podróży. Po przeanalizowaniu map 27 czerwca zostawiłem część ekwipunku w budynku straży pożarnej i pojechałem do Berlina. Plan był taki, że w tym samym dniu powrócę spod Bramy Brandenburskiej do Słubic. W moje obliczenia wkradł się jednak błąd. Przeoczyłem 40 km!!! Trudno, pomyślałem i pojechałem dalej. Przy Bramie Brandenburskiej pojawiłem się o godz. 18.30. Zrobiłem zakupy, kupiłem widokówki aby wysłać do kraju i mieć pamiątkę. Zrobiłem kilka zdjęć i zadzwoniłem do przyjaciół. Po krótkim odpoczynku udałem się w drogę powrotną do Słubic. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapadł zmrok. Nie mogłem jechać w ciemności i musiałem znaleźć jakieś miejsce aby przeczekać noc po stronie niemieckiej. Na szczęście po drodze trafiłem na przystanek autobusowy. Noc była bardzo zimna więc ruszałem się i skakałem aby było mi ciepło. Rano ruszyłem dalej i dojechałem do Słubic, gdzie spędziłem noc w jednostce straży pożarnej. Ze Słubic do Berlina i z powrotem przejechałem ok 182 km.

29 czerwca ruszyłem w dalsza drogę. Tym razem dotarłem do Nowej Soli. Tam odwiedziłem włodarzy miasta i uzyskałem kolejny wpis do mojego notesu. W starostwie powiatowym spotkałem się z panem Józefem Suszyńskim. Następnego dnia jechałem przez miejscowość Bytom i dotarłem do miasteczka Góra, gdzie spędziłem kolejny nocleg. 1 lipca dotarłem do Rawicza, gdzie odwiedziłem Muzeum Ziemi Rawickiej, kustosz tamtejszego muzeum poinformował mnie, że Bramę Brandenburską i kościół pod wezwaniem Andrzeja Boboli w Rawiczu projektował ten sam architekt. Do Kępna dotarłem 2 lipca o godz 19.35. Uwieczniłem to zdjęciem przy fontannie na rynku.

Eskapadę do Berlina uważam za bardzo udaną. Czasem utrudniały ją anomalia pogodowe. Poznałem bardzo miłe osoby: prezydentów, burmistrzów i sołtysów, strażaków, wójtów i przypadkowych turystów. Przywiozłem mnóstwo ciekawych folderów i upominków, odwiedziłem wiele miast i wiosek, które zostaną w mojej pamięci. Wyprawę zakończył wpis do notesu podróżnego przez Panią burmistrz Kępna. Dziękuję sponsorom, którzy wsparli moją wyprawę.

17.05.2014 - Rajd Rowerowy OLGD Ostrzeszów

Wczesnym rankiem czyli o 6.30 zacząłem przygotowania do wyjazdu na rajd. Na miejsce dojechałem o godz. 8.50 na miejsce startu - obok siedziby OLGD Ostrzeszów. Po wpisaniu na listę obecności każdy z uczestników otrzymał kamizelkę odblaskową oraz mapkę trasy. O godz. 9.20 organizatorzy przywitali wszystkich uczestników. Ze względu na ciągle padający deszcz w trasę wyruszyła tylko 12 osobowa grupa śmiałków. Trasa rajdu prowadziła z Ostrzeszowa przez wioski: Myje, Potaśnię, Zajączki, Siedlików, Przedpoborów. Trasa liczyła około 17 km.

27.04.2014 - otwarcie sezonu turystycznego - Namysłów

Zaproszenie otrzymałem telefonicznie od koleżanki Basi oraz Czesława z Grupy Turystyczno-Rowerowej działającej w Namysłowie o nazwie „Rowerowy Patrol”. Do Namysłowa wyjechałem o godz 11.00 na uroczystość. O godz. 14.00 organizatorzy powitali uczestników rajdu. Trasa rajdu biegła przez: Mroczeń, Rychtal, Namysłów. Założycielem Grupy Rowerowej „Rowerowy Patrol” jest Barbara Leszczyńska, której nadano tytuł „Zasłużony Obywatel Namysłowa”. Zakończenie rajdu odbyło się w Smarchowicach, gdzie zaproszono wszystkich na piknik i uroczyste posadzenie drzewa.

01.01.2014 - Rowerowy Rajd Noworoczny Wieruszów 2014 r.

Pogoda była ładna, wyjazd na trasę z Wieruszowa odbywa się co roku o godz. 12.00. Rajd zakończył sie piknikiem przy ognisku.